Analyse
Je gaat uitgebreid in gesprek met de verschillende stakeholders van het project. Aan de hand van de juiste tools & workshops probeer je de behoeften en vereisten van de klant te achterhalen.
Je stelt de juiste vragen en blijft graven totdat je precies hebt vastgesteld waar wij het verschil kunnen maken en meerwaarde kunnen bieden aan onze klanten.
In samenspraak met de klant en in ondersteuning van de Technical Lead bepaal jij wat de applicatie moet kunnen en hoe deze moet functioneren. Vervolgens maak je een volledige product backlog. Dit doe je aan de hand van user stories en de nodige acceptance criteria.
Opvolging
Je bent actief betrokken bij het ontwikkelingsproces waarbij je fungeert als de stem van de klant binnen het team. Je volgt het project in elke fase mee op in tandem met de Project Manager om zo de scope te bewaken. Ervaring met agile/scrum methodologie is hier zeker een pluspunt.
Testing
We dragen kwaliteit hoog in het vaandel. Ons duurzaam kwaliteitsbeleid vraagt tussentijdse tests zodat we snel bugs vinden en deze proactief kunnen aanpakken. Aangezien jij als geen ander weet wat de applicatie allemaal moet kunnen en beschikt over alle criteria, zorg jij voor een vlotte briefing aan de tester en stuur je deze nadien ook aan. Op deze manier bewaak jij ook mee de kwaliteit van het project.
Offerte
Na de analyse (of in presales trajecten) maak je de koppeling naar het commerciële luik en kruip jij in je pen om offertes uit te schrijven. Hierbij zorg je steeds voor een duidelijke scopebeschrijving en verwerk je jouw resultaat tot een mooi en makkelijk leesbaar document.
Daarnaast ben je in staat om onze klanten op een proactieve en blijvende manier te adviseren en hen zo te helpen hun bedrijfsdoelstellingen te bereiken.